ITIL is dé standaard op het gebied van IT Service Management. ITIL4 beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management. Het integreert onder andere Lean, Agile, DevOps en Cloud Computing. ITIL4 ondersteunt snellere, kwaliteits- en waardegedreven opleveringen van IT-diensten voor medewerkers en organisaties.

Tijdens de cursus maak je kennis met de basisbegrippen en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de principes, de theorie over het ITIL Service Value System (SVS), het four dimensions model, de Servicewaardeketen (Service Value Chain) en de practises (v/h processen) uit de IT Infrastructure Library.

Deze ITIL®4 Foundation-cursus bereid je voor op het ITIL®4 Foundation- examen. Wij adviseren ongeveer 8-12 uur zelfstudie voordat je het Nederlandstalige examen gaat doen. Om je goed voor te bereiden ontvang je van ons oefenexamens cadeau. Je ontvangt een examenvoucher waarmee je binnen 12 maanden op tijdstip en locatie naar eigen keuze (thuis of op je werk) online examen kan doen.

Voor wie is de ITIL Foundation v4 training geschikt?

Deze cursus is voor iedereen die bijdraagt aan het beheer, de organisatie en de optimalisatie van processen in een IT-serviceorganisatie. Functierollen zijn o.a. operationele medewerkers, teamleiders, supervisors en managers die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen. Deze cursus is ook geschikt voor iedereen die al bekend is met vorige versies van ITIL

Duur training

2 dagen 

Kosten training

€ 1.605,- (ex BTW) inclusief proefexamen en examen

Globale inhoud

  • Introductie
  • IT service management in de moderne wereld
  • Over ITIL 4
  • De structuur en voordelen van het ITIL 4 framework
  • De belangrijkste begrippen van service management
  • Waarde en waarde co-creatie
  • Organisaties, service providers, service consumers, en andere stakeholders
  • Producten en services
  • Servicerelaties
  • Waarde: uitkomsten, kosten en risico’s
  • De vier dimensies van service management
  • Organisaties en mensen
  • Informatie en technologie
  • Partners and leveranciers
  • Waardestromen en processen
  • Externe factoren
  • Het ITIL service value system
  • Overzicht van het service value system
  • Mogelijkheden, vraag en waarde
  • De richtinggevende principes van ITIL
  • Governance
  • Servicewaardeketen
  • Continual improvement
  • Practices
  • ITIL management practices
  • Algemene management practices
  • Service management practices 
  • Technische management practices

Rooster komende maanden:

Datum21 - 22 oktober 2024inschrijven
LocatieNieuwegein of Live Online
Datum26 - 27 november 2024inschrijven
LocatieNieuwegein of Live Online
DatumIn overleg (ook prive training mogelijk)inschrijven
LocatieVeenendaal

Cursisten over deze cursus:

Geen testimonials gevonden.

rhino cloud cloud

Scherpste prijs in slechts 2 stappen

Meer informatie en/of de actuele prijs van deze training opvragen is zo geregeld. We houden hierbij rekening met eventuele lopende acties, subsidies of relatiekortingen.

1 van 2 Stap 2
2 van 2

Inschrijven

Facturatiegegevens

Gegevens Cursist

* Verplicht