ITIL is dé standaard op het gebied van IT Service Management. ITIL4 beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management. Het integreert onder andere Lean, Agile, DevOps en Cloud Computing. ITIL4 ondersteunt snellere, kwaliteits- en waardegedreven opleveringen van IT-diensten voor medewerkers en organisaties.
Tijdens de cursus maak je kennis met de basisbegrippen en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de principes, de theorie over het ITIL Service Value System (SVS), het four dimensions model, de Servicewaardeketen (Service Value Chain) en de practises (v/h processen) uit de IT Infrastructure Library.
Deze ITIL®4 Foundation-cursus bereid je voor op het ITIL®4 Foundation- examen. Wij adviseren ongeveer 8-12 uur zelfstudie voordat je het Nederlandstalige examen gaat doen. Om je goed voor te bereiden ontvang je van ons oefenexamens cadeau. Je ontvangt een examenvoucher waarmee je binnen 12 maanden op tijdstip en locatie naar eigen keuze (thuis of op je werk) online examen kan doen.
Voor wie is de ITIL Foundation v4 training geschikt?
Deze cursus is voor iedereen die bijdraagt aan het beheer, de organisatie en de optimalisatie van processen in een IT-serviceorganisatie. Functierollen zijn o.a. operationele medewerkers, teamleiders, supervisors en managers die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen. Deze cursus is ook geschikt voor iedereen die al bekend is met vorige versies van ITIL
Duur training
2 dagen
Kosten training
€ 1.605,- (ex BTW) inclusief proefexamen en examen
Globale inhoud
- Introductie
- IT service management in de moderne wereld
- Over ITIL 4
- De structuur en voordelen van het ITIL 4 framework
- De belangrijkste begrippen van service management
- Waarde en waarde co-creatie
- Organisaties, service providers, service consumers, en andere stakeholders
- Producten en services
- Servicerelaties
- Waarde: uitkomsten, kosten en risico’s
- De vier dimensies van service management
- Organisaties en mensen
- Informatie en technologie
- Partners and leveranciers
- Waardestromen en processen
- Externe factoren
- Het ITIL service value system
- Overzicht van het service value system
- Mogelijkheden, vraag en waarde
- De richtinggevende principes van ITIL
- Governance
- Servicewaardeketen
- Continual improvement
- Practices
- ITIL management practices
- Algemene management practices
- Service management practices
- Technische management practices
Rooster komende maanden:
Datum | 21 - 22 oktober 2024 | inschrijven |
---|---|---|
Locatie | Nieuwegein of Live Online | |
Datum | 26 - 27 november 2024 | inschrijven |
Locatie | Nieuwegein of Live Online | |
Datum | In overleg (ook prive training mogelijk) | inschrijven |
Locatie | Veenendaal | |
Cursisten over deze cursus:
Geen testimonials gevonden.