De AVG en de ePrivacy Verordening hebben veel met elkaar te maken. Vanuit de huidige telecommunicatiewet moeten organisaties die elektronische marketingberichten willen verzenden (per telefoon, fax, e-mail of sms), cookies willen gebruiken of elektronische communicatiediensten aan het publiek willen aanbieden, voldoen aan bepaalde regels. In de nabije toekomst zal dit vast worden gelegd in de Europese ePrivacy Verordening. Hoewel de ePrivacy Verordening nog niet inwerking is getreden, is het belangrijk om hier nu al rekening mee te houden en op voor te bereiden.
In deze module vergroot je je kennis over de ePrivacy Verordening in relatie tot de AVG , maar vooral over hoe jij je optimaal kan voorbereiden om de impact die de Verordening gaat hebben op jouw dagelijkse marketing activiteiten
Wat kan ik na deze training?
- De verhouding tussen Algemene verordening gegevensbescherming en ePrivacy verordening beschrijven;
- Je bent voorbereid op de komst van de e-Privacy Verordering en de consequenties daarvan;
- De belangrijkste concepten van ePrivacy, waaronder ‘serviceprovider’, ‘netwerkprovider’, ‘abonnees’ en‘ gebruikers’ benoemen en gebruiken;
- Verklaren en onderbouwen wanneer marketing ‘gevraagd’ is en wanneer ‘ongevraagd’;
- Uitleggen wanneer toestemming geldig is en voorbeelden geven van toestemming die hieraan voldoet;
- De regels rondom cookies beschrijven, uitleggen wat een cookie precies is en wat je moet doen om te voldoen aan de vereisten.
Duur training
0,5 dag
Rooster komende maanden:
Datum | In overleg | inschrijven |
---|---|---|
Locatie | Veenendaal | |
Cursisten over deze cursus:
Geen testimonials gevonden.